یزدفردا:"ژانگ زی یو" نوجوان بسکتبالیست 2 متر و 13 سانتی متری چینی لقب بلند قد ترین زن جهان را از آن خود کرده است. ژانگ تاکید می کند که داشتن مزیت قدی تنها عامل تسلط او در بازی ها نبوده است. او در مصاحبه ای گفته بود که هنوز در حال یادگیری تکنیک های مختلف بسکتبال است. ژانگ گفته بود:"برخی چیزها وجود دارد که ما نمی توانیم آن را کنترل کنیم. من آن را هدیه ای برای خودم می دانم. من به راحتی می توانم به سبد برسم. اما بسکتبال قطعا فراتر از این است. من باید چیزهای زیادی یاد بگیرم".

به گزارش یزدفردا: ژانگ زی یو" 17 ساله برای اولین بار برای تیم دراگون در مسابقات هفته جاری بازی کرد و لقب "یائو مینگ زن" را به خود اختصاص داد که مقایسه ای با هموطن اش ستاره سابق تیم هیوستن راکتس بود. ژانگ در رسانه های اجتماعی نیز مورد توجه قرار گرفته است. این دختر قد بلند 17 ساله چینی با نظرات متفاوت کاربران رسانه های احتماعی در توئیتر مواجه شده است. یک کاربر نوشته پیدا کردن لباس مناسب سایز او باید دشوار باشد؟ یک کاربر دیگر نوشته آیا او به رشد قدی اش ادامه خواهد داد؟

بسکتبالیست نوجوان با ۲ متر و ۱۳ سانتی متر بلندقد‌ترین زن جهان

به گزارش فرارو به نقل از دیلی میل، ژانگ بازیکن بسکتبال چینی در جام ملت های آسیا ویژه دختران زیر هجده سال محبوبیت زیادی کسب کرده است. او در بازی ابتدایی چین با نتیجه 109 بر 50 مقابل اندونزی خوش درخشید. او با هفت ریباند (تغییر مالکیت توپ پس از یک پرتاب ناموفق به سمت سبد)،  دو پاس منجر به گل، دو توپ ربایی و سه بلاک* در 13 دقیقه 19 امتیاز شگفت انگیز به دست آورد.

بسکتبالیست نوجوان با ۲ متر و ۱۳ سانتی متر بلندقد‌ترین زن جهان

تسلط او زمانی ادامه یافت که در روز سه شنبه در پیروزی 90 بر 68 مقابل نیوزیلند 36 امتیاز کسب کرد. ژانگ اهل استان شانگ ‌دونگ است و پدر و مادرش هر دو بسکتبالیست های حرفه ای بوده اند. طبق داده های پستی در شبکه های اجتماعی چینی ژانگ در کلاس اول قدی یک متر و 55 سانتی متری داشته است. در کلاس ششم قد او به اندازه باورنکردنی یک متر و هشتاد و هفت سانتی رسید. ژانگ ممکن است به زودی در انجمن ملی بکستبال زنان WNBA)) یک لیگ بسکتبال حرفه ای زنان در امریکای شمالی جایی که میانگین قد بازیکنان 2 متر است به یک بازیکن مورد علاقه تبدیل شود. ژانگ نیروی محرکه چین بوده و در سه بازی اول خود 19، 36 و 44 کسب کرده است. ژانگ پیش تر در سال 2021 در جریان قهرمانی لیگ ملی بسکتبال زیر 15 ساله های چین مورد توجه قرار گرفت. ژانگ تاکید می کند که داشتن مزیت قدی تنها عامل تسلط او در بازی ها نبوده است. او در مصاحبه ای گفته بود که هنوز در حال یادگیری تکنیک های مختلف بسکتبال است. ژانگ گفته بود:"برخی چیزها وجود دارد که ما نمی توانیم آن را کنترل کنیم. من آن را هدیه ای برای خودم می دانم. من به راحتی می توانم به سبد برسم. اما بسکتبال قطعا فراتر از این است. من باید چیزهای زیادی یاد بگیرم".

بسکتبالیست نوجوان با ۲ متر و ۱۳ سانتی متر بلندقد‌ترین زن جهان

ژانگ روز چهارشنبه با 44 امتیاز، 14 ریباند و 5 پاس منجر به گل بهترین عملکرد خود را در این تورنمنت در پیروزی 87 بر 81 مقابل ژاپن نشان داد.

* در هر پرتاب باید به زاویه توپ توجه داشت زیرا اگر زاویه پرتاب ما کم باشد یا پرتاب مان در زمان نادرست صورت گیرد توپ در اصطلاح بلاک می ‌شود. اکثر مواقع بهترین زاویه برای پرتاب توپ زاویه ۴۵ درجه‌ است.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا